شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۴:۴۶:۱۲

حضور شرکت‌های پیشرو داخلی در طرح‌های پارس جنوبی

باشگاه خبری فراساحل: کمیته ارزیابی سازندگان و پیمانکاران شرکت نفت وگاز پارس با ارزیابی و معرفی شرکت‌های سازنده، راه حضور سازندگان پیشرو داخلی را در پروژه‌های در دست اجرای پارس جنوبی هموار می‌کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرگزاری شانا، غلامرضا جنتآبادی، رئیس کمیته ارزیابی سازندگان و پیمانکاران شرکت نفت وگاز پارس گفت: «این کمیته با هدف ارزیابی و معرفی شرکت‌های سازنده و پیمانکار مورد نیاز اجرای طرح‌های پارس جنوبی، در سال‌های گذشته راه را برای حضور شرکت‌های موفق و پیشرو داخلی در پروژه‌های در دست توسعه هموار می‌کند».


وی افزود: «در بسیاری از بخش‌ها و سرفصل‌های موجود، همچنان جای شرکت‌های داخلی در میان شرکت‌های تأیید صلاحیت شده خالی است». جنت آبادی با اشاره به سرمایه‌گذاری سالانه ١٢٠ میلیارد دلاری در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای میانه به عنوان کانون‌های جذب تولید نفت و گاز، تصریح کرد: «سهم شرکت‌های داخلی از این طرح‌ها نزدیک به صفر است؛ بنابراین باید امیدوار بود با همدلی و همراهی دولت و ملت و یافتن فرصت‌های همکاری بین‌المللی و داخلی، ایجاد شرایط و زیر ساخت‌های مورد نیاز صنعت نفت، شاهد عصری نو در این صنعت باشیم».


رئیس کمیته ارزیابی سازندگان و پیمانکاران شرکت نفت وگاز پارس خاطرنشان کرد: «باید پارس جنوبی را دانشگاهی بزرگ برای سازندگان و پیمانکاران داخلی بدانیم، زیرا استانداردهای مهندسی، ساخت، اجرا و بهره‌برداری طرح‌های گازی را در کشور ارتقا داده است». وی ادامه داد: «بسیاری از فعالان صنعت نفت به خاطر دارند که در اجرای طرح‌های فازهای 2 تا ٥ پارس جنوبی شرکت‌های پیمانکار خارجی حتی برای استخدام جوشکار دست به دامن شرکت‌های تأمین‌کننده نیروی ماهر فنی می‌شدند و ناچار بودیم ده‌ها میلیون دلار پیچ ومهره و رنگ و کابل و لوله وارد کنیم».


اجرای بیش از یک میلیارد نفر ساعت کار در پارس جنوبی از سوی ایرانی‌ها
جنت‌آبادی ادامه داد: «با این حال در سال‌های گذشته ده‌ها هزار نیروی انسانی شاغل در اجرای طرح‌های پارس جنوبی اندک اندک با اصول اجرای طرح‌های بزرگ آشنا شده و بیش از یک میلیارد نفر ساعت کار از سوی ایرانی‌ها در اجرای پارس جنوبی را باید یک دستاورد بزرگ برای کشورمان دانست». رئیس کمیته ارزیابی سازندگان و پیمانکاران شرکت نفت وگاز پارس ایجاد یاردهای ساخت جکت‌ها و سکوهای پارس جنوبی در شهرهای خرمهشر، بوشهر و بندرعباس را گامی بلند در مشارکت شرکت‌های داخلی در تأمین تجهیزات مورد نیاز و ساخت و تکمیل این تأسیسات دانست.


وی با بیان این‌که با وجود افزایش تدریجی سهم شرکت‌های داخلی در اجرای طرح‌های پارس جنوبی راهی دشوار در برابر ماست، افزود: «تنوع و پیچیدگی فنی تجهیزات مورد استفاده و استانداردهای سختگیرانه بازرسی فنی در مراحل مختلف طراحی و ساخت و آزمون کالاها همراه با فقدان بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های صنعتی و انسانی مورد نیاز، شرکت‌های داخلی را با موانع دشواری روبرو کرده است».


جنت آبادی گفت: «از سوی دیگر در بخش خدمات حفاری با خروج شرکت‌های شناخته شده غربی هم‌اکنون شرکت‌های داخلی توانسته‌اند به طور عموم با استخدام نفرات باتجربه شرکت‌های دارای سابقه کار در آن شرکت‌ها و خریداری تجهیزات مورد نیاز به سرعت کمبودهای موجود را برطرف کنند. هرچند همچنان فرصت‌های زیادی برای رقابت و فعالیت در این بخش‌ها وجود دارد». وی تصریح کرد: «در عصر پساتحریم می‌توان امیدوار بود که با مشارکت سازنده و اثربخش شرکت‌های داخلی و خارجی، راه برای ایجاد شرایط برد-برد هموارتر شده و در افق سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد دلاری شرکت‌های بزرگ در طرح‌های جدید، شاهد بالندگی بیش از پیش شرکت‌های داخلی باشیم».



  کد خبر : 796
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :